http://hverdags-blogger.blogspot.no/

torsdag 22. februar 2018

Pai med kyllingrester

Hadde en deilig pai i dag:
Jeg laget bunn slik_

150 g smør - 3,5 dl hvetemel eltes - 2 ss kaldt vann.  Kjevles ut og lagt i paiform, prikles med gaffel og stekt i ovn ved 200 grader ca. 10-15 min.



Visper 3 egg sammen med 2 dl melk og krydder etter smak ( jeg bruker lite salt).






Så finner jeg rester i kjøleskap - fryser.  I dag fant jeg en del kyllingbryst.  Dette skar jeg opp i biter og stekte.  Hadde ikke "vanlig" grønnsaker, så jeg varmet opp minigulrøtter og rosenkål,  Dette skar jeg opp i biter etter det var kokt litt og hadde det så opp i stekepannen med kyllingen.



Tømte kylling og grønnsaker i paibunnen som var ferdig stekt, tømte blanding av egg, melk og krydder over.  Vanligvis bruker jeg og ha hvitost over, men i dag hadde jeg ikke lyst på det,  Stekte ca 25 min-

Den ble bare deilig.  

Hele paien ble oppspist av oss to.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar