http://hverdags-blogger.blogspot.no/

onsdag 18. juni 2014

Jordbærtyver i drivhuset

Skulle ta bilder på søndag av en stor rød jordbær, men den var vekke.  Det var bare ett par timer siden jeg så den var moden, men måtte hente fotoapparatet.  Det tok tid det, er alltid noe å gjøre påpå veien.  Jeg sprang etter samboeren, men det var ikke ham.  Da tenkte jeg på Sjora som vi har nesten temmt.  Når jeg er i drivhuset, kommer den nesten inn i vinterhagen.  Den vet at jeg har mat der.  Så da er den i drivhuset når jeg holder på på terrassen.





Her en ny moden jordbær, men ikke så stor.


Fugleneket er sikkert snart modent.  Vet ikke hvordan det skal se ut, men regner med at fargen skal være gul.  Ingen tyver her


Første tomater moden




Tar ikke så lang tid før det blir agurker også, litt sent i år, men var uheldig med udyr under jorden.  De spiste røttene på planten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar