http://hverdags-blogger.blogspot.no/

fredag 23. mai 2014

Krukker og div planting

 
 
Kjøpte meg blå rhododendron hin dagen. Gleder meg til den blomstrer. Jeg elsker blå blomster. Jeg hadde også blå valmuesøster, men den er forsvunnet, kan ikke huske den var der i fjor heller.

En annen blomst jeg elsker er denne rosa peonen


 
Etter siste vinter er den bare en fjerdedel av det den var i fjor.  Kanskje det var barfrosten som tok den, men det var ikke mange dagene med frost vi hadde i vinter.  Denne er stor lys lys rosa..
 
Det som var artig i vår, eller rart, var at georgineknollene overlevde vinteren ute.  De var godt under jorden og en plate over krukken.  Jeg hadde ikke lyst å ha de lenger fordi de var for små i blomsten for meg. Ønsket meg store knall røde.  Satt dem til driving i drivhuset og her kommer de.
 
 
I år dyrker jeg fuglenek selv.  Er ikke mulig å få fatt i nek som ikke har ligget i plast.  Vet ikke kor bra det er å dyrke slike ting i drivhuset, i fjor spiste fuglene det opp mens jeg var på ferie,så i år skal jeg få det til.  Det har begynt å komme med korn nå.
 
 

 
Litt pynt i hagen.  En kan bruke knuste krukker ennå en stund
 
 
 







Under en mexikansk leirovn som vi betalte flere tusen kroner for, det er vel 5 år siden vi kjøpte den.  I vinter skulle jeg bære den i kjelleren siden den ikke tåler frosten.  Jeg glapp den og den mistet bunnen.  Men synd å hive den.  Henger stearinlys i "halsen" og under plantet jeg blomster.  jeg liker den slik også


 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar