http://hverdags-blogger.blogspot.no/

tirsdag 13. mai 2014

Hagen min

Jeg er så glad i å plukke frø fra naturen og plante det i hagen.  Jeg jobbet ved siden av Nygårdsparken i Bergen for noen år siden. Da tenkte jeg at jeg jamen skulle prøve å så rød bøk, og slik er den i dag:




Har klippet den en del i vidden, stor kan den bli over drivhuset.  Har egentlig tatt den med meg fra Osterøy der jeg sådde den.  Måtte bare ha den med meg.  Roten har derfor blitt forstyrret, men er i dag kraftig og vokser i full fart.
Pappa hadde med seg denne kristornen fra Ålesund.  Jeg hadde den også på Osterøy og tok også  den med meg til byen.  Den vokser også i full fart i dag og jeg må klippe den i vidden:




Et tre som ble for stort å ta med seg var gullregn.  Det også kom fra Ålesund, men ble alt for stort å dra med seg.  Får kjøpe meg et som er sterilt.

Hadde en tante og onkel som bodde ved Larsnes på Møre.  Der vokste Kusymre villt.  Tok med meg for mange år siden en tue, den er blitt flyttet mange ganger, men nå trives den:
Til slutt i dag så skal dere få se jordbæra mi i drivhuset.  Den er nesten ferdig å blomstre og bæra kommer sikkert i full fart som i fjor.  Deilig å slippe de slimete sneglene på bær som skal spises.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar